Madde 1 - Taraflar
1.1 Satıcı
Ticari Ünvan : EMRAH İNANÇ INKO DESIGN
Adres : Kayışdağı Mahallesi Güler Sokak No: 118/1
ATAŞEHİR
E-posta adresi : info@inkodesign.com
Ürün iade adresi : INKO DESIGN (Emrah İnanç) - Kayışdağı Mahallesi Güler Sokak No: 118/1 ATAŞEHİR
1.2 Alıcı
Adı – soyadı/TC.No
Adresi
Telefon
E-mail
Madde 2 - Konu
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.inkodesign.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini ( e-ticaret ) yaptığı aşağıda
nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili
olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim
bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere
satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal
ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl
kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar
vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına (www.inkodesign.com.tr sitesinde)
uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik
ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini iş bu sözleşme
hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.inkodesign.com.tr sitesinde
yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3 - Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı,
marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi,
fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek
kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan bilgiler
doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu
durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder. Ayrıca bu
durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu da alıcı kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’ nın vermiş olduğu bilgiler
gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI
siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’ nın vermiş olduğu telefon,
e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ ya ulaşamadığı takdirde siparişin
yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. ALICI’ nın bu süre
zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre
içerisinde ALICI’ dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da
zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Ödeme Şekli : Kredi Kartı
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Madde 4 - Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan ../../….
tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların
kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her
ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da
tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini
olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma,
değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim
tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep
şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak
bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin,
tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5 - Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1 Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine
yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve
taahhüt eder.
5.2 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.inkodesign.com.tr’den alışveriş
yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas
alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir
şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3 Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından www.inkodesign.com.tr sorumlu
değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya
yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya
çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.4 www.inkodesign.com.tr’den banka/kredi kartı (Visa, MasterCard
, vs.), ile alışveriş yapılabilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin
verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı andır.
Madde 6 - Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1 Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler
dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2 Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul
etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi
yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3 Alıcı, www.inkodesign.com.tr internet sitesinden
satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa
konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme
sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön
bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı ,
şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık ,
anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön
bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4 Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme
koşullarının, ürün kullanım talimatlarının , olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.hoagard.com
sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5 Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette
olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve
irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7 - Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı alıcı tarafından
onaylandıktan sonra, banka/kredi kartı ödemelerinde Iyzico Sanal Pos üzerinden
işleme alınır. Siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye siparişinin
hazırlandığına dair e-maili gönderilir. Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya
da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede
belirttiği telefon/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile
bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin
işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından
gerekli tahsilatın yapıldığı andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik
edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda
alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi
durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da
alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni başka bir ürün gönderilebilir,
ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması
beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin
imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu
toplam bedel en geç on dört gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir.
Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar
talebi olmayacaktır.
Ödeme:
www.inkodesign.com.tr‘de, internet ortamında banka/kredi kartı
ödemesi ile Iyzico Sanal Pos üzerinden işleme alınır.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini
Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün
içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri
Alıcı’ya aittir.
Madde 8 - Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı
olduğu kargo şirketine verilir. www.
inkodesign.com.tr'nin anlaşmalı kargo firması MNG Kargodur.
Teslimat:
Ürün/ürünler www.inkodesign.com.tr'nin anlaşmalı olduğu MNG Kargo ile
alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin
gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren azami 7 iş gündür.
Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek
koşuluyla bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon
ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve
doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu
sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez.
Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık
ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
satıcı sorumlu değildir.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat
problemleri müşteri hizmetlerine info@inkodesign.com e-mail adresi
kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak
Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi
paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin
hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit
edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim
alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş
olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da
kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
Madde 9 - Ürün İade ve Cayma Hakkında İlişkin Prosedür
Ürün İade:
Alıcı malı teslim aldıktan sonra ondört gün içerisinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına
sahiptir.
385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin
yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait faturanın
alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra
imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya göndermesi diğer nüshasını
da uhdesinde tutması gerekmektedir.
Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar.
İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim nedeni keyfi durumlar ise bedeli
alıcı tarafından karşılanmalıdır. Fakat üründe Satıcı’dan kaynaklı hatalı ürün
durumu söz konusu ise bedel Satıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan mallar için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren
faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde
almış olduğu toplam bedelini iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan
bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer
azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa
satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 7 gündür. Bu süre
içerisinde, ambalajı ürünün zarar göreceği şekilde açılmış olan ürünlerin
iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile faturası ile birlikte
yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma,
tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve
ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün
iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine
iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, satıcı tarafından
müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren
fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo şirketi
kanalıyla (MNG KARGO) satıcıya ulaştırmalıdır.
Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı
takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına
yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan
iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın
tasarrufundadır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış
olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani
satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile
iadesini yapacak olup, üye işyeri yani satıcı ilgili tutarı bankaya nakden veya
mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür
gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade,
alıcının Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından
yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Madde 10 - Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan ürünler
her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar dahilinde 2 yıl
garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına
giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret
Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11 - Gizlilik
Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak
amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla
paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti
çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli
soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa
ilgili makama sağlayabilir.
Banka/Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz. Banka/Kredi Kartı
bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde
iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden
silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca
satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için
kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler,
promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 12 - Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve
Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici
Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya Satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını
kabul etmiş sayılır. …/…/…
Madde 13 - Bildirimler ve Delil Sözleşmesi
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, Kanunda sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda www.inkodesign.com.tr'un resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.